miercuri, 10 decembrie 2014

Folosirea de tuburiled pentru economii

Inca imi mai aduc aminte de copilaria mea, in care era plin peste tot de neoane - adevarul este ca acestea emiteau o lumina deosebita, extrem de alba si ce-i drept, mai economica ceea ce facea din aceste dispozitive niste atractii science-fiction pepntru copiii din acea perioada.

Totusi... gazul se epuiza destul de repede, neoanele acestea nefiind foarte performante si iarasi nu am sa uit felul in care palpaiau... fie atunci cand aprindeai lumina, fie cand stingeai lumina - ai ales ca de multe ori erau folosite la baie sau in locuri publice - la metrou de exemplu.

Nostalgic fiind dupa povestea neoanelor, am hotarat sa mai caut asa ceva, insa din pacate nu am gasit nimic, doar niste tuburi cu LED, adica niste tuburi caare aratau la fel, faceau o lumina asemanatoare, insa lipsea neon-ul, exact gazul acela din interiorul tubului care facea toata magia - incele diin urma am luat tuburi led, care am inteles ca sunt si extrem de economice in cmparatie cu becurile clasice, chiar mai aconomice decat neoanele din trecut si pana acum sunt multumit - mai ales ca se paote opta  pentru tuburi cu lumina calda sau pentru tuburi cu lumina rece (in functie de preferinte si de necesitati).

Oricum... cel mai tare lucru pe care mila mintesc cu neoanele astea era felul in care bubuiau atunci cand le spargeai, mai ales daca intamplator mai era gaaz in ele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu